Dreptul de retragere dintr-un contract încheiat la distanță si returnarea Produselor după retragerea din contract
În conformitate cu dispozițiile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul - persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - are dreptul de a se retrage din Contract si de a returna un Produs cumpărat on-line (printr-un contract încheiat la distanță) in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri, cu excepția costurilor directe legate de returnarea produselor pentru care se dorește returul.
Persoanele juridice nu beneficiază de prevederile privind retragerea din contract în acord cu dispozițiile O.U.G. 34/2014.
Perioada de retragere din Contract expira in termen de 14 zile calendaristice calculate din:
- ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor,
- ziua in care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intra in posesia fizica a ultimului Produs – in cazul in care consumatorul comanda printr-o singura Comanda produse multiple care vor fi livrate separat; ziua in care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intra in posesia fizica a ultimului Produs sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui Produs care consta din mai multe loturi sau piese.
- completarea online a formularul de retragere disponibil pe Website-ul B2C - https://www.micul-fermier.ro/conditii-de-retur.
- transmiterea prin poștă la sediul social al vânzătorului a formularului de retragere;
- transmiterea, prin modalitatea aleasă de consumator, a unei declarații neechivoce (de exemplu, o scrisoare, un e-mail) prin care se exprimă decizia de retragere din contract.
- Produsele sunt neconforme cu specificaţiile de pe site;
- Produsele au fost livrate eronat de către vânzător;
- Produsele se dovedesc neconforme în termenul de garanție sau de valabilitate;
Termenul de 14 zile calendaristice de mai sus va fi respectat de către consumator în caz contrar acesta va pierde dreptul de retragere din contract, așa cum este prevăzut acest drept prin dispozițiile OUG nr. 34/2014.
Daca consumatorul decide sa se retraga din Contract, acesta trebuie să informeze Vânzătorul, înainte de expirarea perioadei de retragere, cu privire la decizia de a se retrage din contract, prin una din variantele de mai jos:
În orice situație în care se va comunica declarația neechivocă de retragere sau se transmite formularul menționat anterior completat corespunzător, prin poștă sau la adresa de e-mail, vom confirma primirea acesteia, prin e-mail, la adresa comunicată la momentul efectuării comenzii.
Folosirea formularului menționat nu este obligatorie, ci este o recomandare pentru desfășurarea în condiții cât mai optime a procedurii de retur.
Consumatorul returneaza produsele in decurs de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care acesta a comunicat Vanzatorului decizia sa de retragere din Contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice.
Costul de retur NU este suportat de catre Vanzator, toate costurile directe legate de returnarea produselor inclusiv costul aferent transportului sunt suportate de către consumator și nu se returnează.
Vânzătorul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă/curier.
Vanzatorul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea Consumatorului, in contul bancar indicat de Consumator în formularul de retur, in termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia Consumatorului de retragere din Contract. Consumatorul nu suporta niciun comision in urma rambursarii.
Vânzătorul nu va rambursa costurile suplimentare de livrare în cazul în care Consumatorul a ales la data achiziției, în mod explicit, un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător.
Vanzatorul poate amana rambursarea pana la data receptionarii Produselor sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform careia acesta a trimis Produsele catre Vanzator, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.
Consumatorul are obligatia ca o data cu returnarea Produsului sa returneze si eventualele cadouri care au insotit Produsul respectiv, daca este cazul, precum si toate accesoriile acestuia.
Consumatorul are dreptul de a testa si verifica Produsele cumparate in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a acestora. In acest caz, Consumatorul are obligatia de a le manipula si inspecta in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.
Consumatorul este responsabil pentru orice diminuarea a valorii Produselor care rezulta din alte manipulari ale Produsului decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii.
RETURNAREA PRODUSELOR PENTRU LIPSA DE CONFORMITATE
Utilizatorul poate solicita returul produselor neconforme achiziţionate în urmatoarele situaţii:
Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile din oferta prezentată pe site Consumatorul va putea solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de catre Vânzător.
În cazul în care Consumatorul optează pentru înlocuirea produsului cu un alt produs de o valoare mai mare, acesta va plăti diferența produsului, iar dacă valoarea produsului înlocuitor este mai mica, Consumatorul va primi o rambursare parțială, respectiv diferența între produsul initial și produsul înlocuitor.
Produsele livrate Consumatorului nu corespund ca marca, categorie sau model cu produsul comandat de catre Utilizator;
În cazul în care Vânzătorul a livrat din eroare un alt produs decat cel comandat de Consumator acesta va semnala cat mai curand acest lucru pentru a returna produsul si a fi inlocuit cu cel corect. Toate costurile de retur si transport al produsului corect vor fi suportate de Vânzător.
Vânzătorul răspunde faţă de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor şi care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.
În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporţională a preţului sau de a obţine încetarea contractului în condiţiile legii.
Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparaţie şi înlocuire, cu excepţia cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparaţie cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporţionate, luând în considerare toate circumstanţele, inclusiv următoarele:
a)valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
b)gravitatea neconformităţii; sau
c)dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparaţia sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporţionate, luând în considerare toate circumstanţele, inclusiv cele menționate mai sus.
Consumatorul nu are dreptul de a obţine încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră.
Consumatorii beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice.
Reparaţiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiţii:
a)fără costuri;
b) într-un termen rezonabil care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii;
c)fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ţinând seama de natura bunurilor şi de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză.
Reducerea de preţ este proporţională cu diminuarea valorii bunurilor primite de consumator în comparaţie cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate.
În cazul în care consumatorul obţine încetarea contractului de vânzare în condițiile legii, în ansamblul său sau, în raport cu unele dintre bunurile livrate în temeiul contractului de vânzare:
a)consumatorul returnează vânzătorului bunurile, pe cheltuiala acestuia din urmă;
b)vânzătorul îi rambursează consumatorului preţul plătit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator că bunurile au fost returnate;
c)vânzătorul rambursează consumatorului suma de bani folosind aceleaşi modalităţi de plată ca cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată, fără a cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.